Tuesday, November 16, 2010

SIRLI MELODİLER.. ( Glazed Melodies..)

Sucuk yönteminden ağzım yandıktan sonra, üfleye üfleye  atölyeye gittim.
Geriye bir yöntem kalmıştı. Onuda atlatıp hobime kaldığım yerden devam edecektim.

Sahne 3 :  Plaka yöntemi.

Bu yöntem bildiğimiz merdane yardımıyla yapılıyordu. Çamuru merdaneyle belirli bir kalınlığa kadar açacaktım. Mutfağa alışıktım ve elime merdane almışlığımda vardı.
Sucuk yöntemi kadar gafil avlanamazdım sonuçta.. çamurlar "bozuk" olmasaydı :)

Defalarca açmama rağmen bir türlü çamur aynı kalınlıkta açılmadı. "Dalgalı deniz " çalışıyorum diyebilirdim ama baştan yapmak istediğimi söylemiştim. En iyisi kendime kızmaktı galiba yıllardır evde hamur açmayıp hazır mantı aldığım için..



Neyse ki bir süre sonra herkesi çamurun eşit açıldığına ikna ettim ve çalışmama devam ettim.

Plaka yöntemi ile piyano formunda tepsisi olan bir kahve takımı yapmayı planlamıştım. Planladığım gibi yapmayı başarsamda, yapım süresi hiç planladığım gibi kısa olmadı ! Özellikle tuşlarını tek tek yapıp sırlarken bir daha müzik dinlemek istemeyeceğimden bile korktum.

Son durum ise şöyle , aradan 4 yıl geçmesine rağmen hala çalışmamı bir ahşap ustasına teslim edip de  tepsisini yaptıramaya kıyamadım..


Not : Çalışmamda beyaz çamur kullandım. Pianonun  tuşlarında ve fincanlardaki sol anahtarlarının çiziminde siyah  sır altı boya kullandım. En son olarak da hepsini şeffaf sırla sırladım.

No comments: