Monday, June 25, 2012

Sonunda yakaladım "Rambutan"


Tropikal meyveleri yazmaya başladığımdan beri arıyorum “saçaklıyı”
ama bir türlü markette bulamıyorum.
En son konservesini görünce iyice sinirlendim.




Çünkü yer gök kabuklarıyla dolu.





Galiba mevsimi geldi.
Evde konuşuyoruz
“rambutanlarda çıkmış, gördün mü?”
“gördüm, gördüm..bu yıl biraz pahalı galiba..yağmur az oldu ya bu sene ondandır”
şeklinde değil tabii..
“bir türlü bulamıyorum..şu kırmızı saçak saçak olan meyveleri markette” daha doğru bir anlatım olacak :)
neyse sonunda buldum anlayacağınız..
böyle yan yana da biraz ürkütücü duruyorlar ama
bence diğer fotoğraflarda fikriniz değişebilir




değişmeye de bilir..
tabakta da pek estetik durmuyorlar.
ama gözünüz alışınca da, en azından bana öyle oldu, insana sempatik geliyorlar.






“saçaklının” gerçek adı “rambutan”
 ve ben farkında olmadan ona doğru ismi vermişim .
Vietnam’da ona “chôm chôm” deniyor
(sanmayın ki duyduklarımdan bu tespitim, açtım Wikipediaya baktım)
 dağınık tüylü anlamına geliyormuş.
saçakları ne diken diken, ne de tüysü..
o nedenle insanı huylandırmıyor.
Gelelim içine…




Bu da soyması süper zevkli tropical meyvelerimizden.
Ufak bir kesik at kabuğuna,ayır ikiye, içinden beyaz kısmı hemen çıkıversin…tak !
Ben ki mutfaktaki rutin, tekrara dayalı  işleri hiç sevmem (bamya ayıklamak, sarma sarmak..vs), saçaklıyı soymasını çok seviyorum. Getirin önüme 3 kilo ayıklayıp ikram edeyim size :)
Fotoğrafını çekerken fark ettim;
ikiye ayrılınca kabuğu baykuşa benzemiyor mu ?
Benzetemeyenler için de biraz yardımcı olayım :) 





Tadına gelince, ilk bir şeye benzetememiştim ama şimdi oldukça seviyorum.
Bol sulu..az şekerli, hafif ..
istediğin kadar yiyebiliyorsun insanı hiç rahatsız etmiyor.




Bir de unutmadan içinde büyük bir çekirdeği var.
Aman dikkat edin yerken boğazınıza kaçmasın :) 




Bu meyveyle tropical meyvelere ara veriyorum..
Hem sanırım en ilginçlerini sizlerle paylaştım..hem de markette artık rahat rahat ,diğer bir değişle market poşetleri yanında bir de fotoğraf makinesi taşımadan, dolaşmak istiyorum :)
Haydii..hepimize güzel bir hafta diliyorum !

…………

Since i have written about tropical fruits, i have also tried to find “rambutan”
And at last i found them and now i can share their photos with you.
i think rambutan’s season has just started because everywhere full of its sheels.
Firstly you may find their appearance strange but when you adjust them you may also find them sweet..or you may not..:)
In Viet nam it’s called “chom chom”  which means “messy hair”. i think this name is really good to describe it and also i’ve called rambutan with a word which has same meaning in Turkish
Rambutan’s shell is soft and you can peel it easily and  now i find  it’s taste quite nice, although i did not like it before. İt is juicy..slightly sweetened and light.
Finally i have to inform you that do not forget it’s big kernel which can run away to your throat :)
I will have a break to share tropical fruits with you. Because i think i’ve already shared with you most interestings fruits and also i want to feel relax and comfortable (means without camera, besides shoping bags) in supermarkets :)
Wishing you a happy week !

No comments: