Monday, May 28, 2012

Sıradan bir kaç cümle



Anlatacaklarım aslında sıradan şeyler.
Cuma günü evde temizlik vardı.
Yardıma gelen bayan, temizliğin sonlarına doğru  bana seslendi.
Elindeki gösterip bana doğru uzattı.
Ben de uzattığı şeyi aldım ve o gittikten sonra fotoğrafladım.
Son derece sıradan değil mi ?
……
Peki ya olay Vietnamda geçiyorsa..???
……
Hadi gelin yukarıdaki cümleleri tekrar okuyalım
“Cuma günü evde temizlik vardı.”
Yum adında çok tatlı bir bayan bana yardıma geliyor.
Bulut ona ismini kısa buluyor olacak ki “YUM YUM” diyor.
Vietnamlıların büyük çoğunluğu gibi Yum’unda motoru var
ve Bulut bir taraftan bunu çok karizmatik bulurken,
bir taraftan da annesinin bu yaşına gelip de motor kullanamıyor olmasına içerliyor.


“Yum, temizliğin sonlarına doğru  bana seslendi.”
Birbirimizin ismini tam telaffuz edemesekte,evde kim bağırıyorsa diğeri ona bakıyor.
O İngilizce, ben Vietnamca bilmeyince kendiliğinden böyle bir çözüm bulduk.
……
“Elindeki gösterip bana doğru uzattı.”
Yum’un yanına gittiğimde elinde sarı, kabağa benzer bir şey tutuyordu.
Daha önce hiç görmemiştim. Nereden bulduğunuda ve bana ne demek istediğini anlayamadım.
Hızlıca düşünmeye başladım;
Bu sizin mi dışarda buldum ?
Bunu biliyor musun , bizim memleketin meyvesi ?
Bu çok zararlıdır niye burada tutuyorsunuz, alıp hemen atıverin ?
vs…. diyor olabilirdi ve ya bambaşka bir şey de :)
Burada mimiklerden konuşulan konu hakkında bir ipucu edinmenizde neredeyse imkansız
çünkü devamlı gülümsüyorlar. Başta bu çok şirin gözükse de , zaman zaman zor anlarda yaşamanıza neden olabiliyor.


“Ben de uzattığı şeyi aldım ve o gittikten sonra fotoğrafladım.”
Ne yapacağımı bilemeden Yum’un uzattığı sarı “şeyi” aldım ve içeride bir yerlere koydum ayıp olmasın diye.
Ve dört gözle gitmesini bekledim.
Yum gitti hemen dışarı çıktım fotoğraf makinemle.
Önce benzerini aradım dışarıda, sonuçta bunu evden getirmiş olamazdı :)
Sonra içini açmayı düşündüm ve gidip bir bıçak aldım.


Kestiğimde bağırmamak için zor durdum.
Çünkü içindeki parlak siyah çekirdekler hareket ediyorlardı ve onları böcek sanmıştım.
ki en son kurbağa maceramızdan sonra
bir yenisini daha kaldıramazdım. ( Bunu da sonra mutlaka anlatmam lazım)
Neyseki değillerdi, sadece siyah, kaygan küçük çekirdeklerdi.
İçi kısmı son derece yumuşak ve güzel kokuyordu. ( Bu koku olayı, son tecrübemden sonra, önemli biliyorsunuz)


Sonra evin etrafını dolaşmaya başladım.
Bulut ne aradığımızı bilmeden milyonlarca soru soruyordu.
sonunda yerde küçük yeşil bizim meyveye benzer bir şey gördük.
kafamızı kaldırdık
veeee
kaynağını ve genç arkadaşlarını bulduk !!!


İşte böyle..
Herkese güzel bir hafta diliyorum…:)

………….

In fact my  short story is  very ordinary but  if you live in Vietnam, ordinary things can turn into quite interesthing things
Last Friday our helpler who name is Yum gave me something which was found by her in the garden.
I was really suprised because i haven’t seen it before .
First i didnt know what i should do with it and i ‘ve tried to understand Yum’s speech which was really difficult. ( She doesn’t know English and i dont know Vietnamese)
After Yum left home, i went to outside with my camera and took it’s photos.
When i cut it to took it’s insides photos , i was scared of its seeds which were like moving insects.
Beside this i found its smells nice and looks  beautiful. ( please remember my last experience with new fruits)
After then i’ve explored around my house and found smilar one which was green and smaller then mine.
When i lifted my head above , i saw it’s source and young friends :)
You’ve read  my short funny story ..
wishing you a happy week :)

No comments: