Tuesday, November 16, 2010

BULUT'UN ÇİFTLİĞİ ( My Son's Farm)

Seramikle tanıştıktan 2 yıl sonra oğlum Bulut dünyaya geldi. Doğum sonrasında 9 ay oğluma zaman ayırmak, onun bakımıyla uğraşmak istedim.

Bulut her ne kadar günümü gecemi doldurduysa da bir kere elim çamura değmişti ve bir şeyler beni huzursuzlandırıyordu. Seramikten uzak kaldığım zamanın acısını çıkarmak istiyordum ama oğlumuda ihmal edemezdim. Hem kendim hem onun için bir şeyler yapabilirmiydim.

Atölyeye bir kaç saatliğine uğramaya karar verdim. Neler yapabilirim, nasıl devam edebilirim konuşmak istedim.  Ve çıktığımda karar vermiştim. Bulut'un uyku saatlerinde atölyeye gidebilir, fırsat buldukça da evde birşeyler yapabilirdim.

Bebeği olanlar bilir, bebeklerin  ilk dönemlerdeki oyuncakların, bodylerin, battaniyelerin hepsinde hayvan figürleri vardır.Hem çevremi saran Bulut'un eşyalarının etkisi hem de hayvanları çok sevmem ama en çok da ilerde bu dönemin güzel birer anısı olsunlar diye minik hayvan figürleri yapmaya karar verdim.

İlk yaptığım figürler lohusalığın verdiği duygusallıkla  hep anne ve  bebeği  şeklindeydi. Bir süre bağımsız figürlere elim gitmedi. Belki bıraksalar yatarken onlarında üstünü örtebilirdim.



Zamanla bebek hayvanları büyütmeye, annelerinden ayırmaya başladım. Anı olsun diye başladığım çalışma inanılmaz hoşuma gitmeye başladı. Şimdiden 15'i buldu minik hayvanlarımız. ve sanırım oğlumun yemin töreninde de bunlardan yapıyor olacağım. Koleksiyonumuzun sırlanmış yeni fotoğrafları zamanla paylaşılacaktır. Bizi izleyin.. :))

3 comments:

nnbaLo said...

kurbağanın da bitmiş halini merakla bekliyorum. tebrikler çok güzel bir blog olmuş...
tavuskuşunun son yolcuğunu buradan öğrendim umarım seni mutlu etmiştir.sevgiler başarılarının devamını diliyorum...

zeynep said...

evet nihancım, kurbağa favori hayvanımız, en kısa zamanda da son halini paylaşacağım sizlerle.
sergimizin son gününde, tavuskuşu da yeni evine yola çıktı. güzel bir sondu ve çok mutlu etti beni.
yorumların için de teşekkürler..
ben de fotoğraf balosunu büyük bir heyecanla takip ediyorum. İyi ki başladık bu paylaşımlara..
sevgiler..

Unknown said...

bulutun çiftiğinde ki kahya da çok hoşuma gitti......hayvanlar bu kadar canlı yapılabilirdi.seni kutluyorum....