Saturday, November 20, 2010

GECENİN KUŞLARI ( Birds of Night..)

Size Deniz Kabuklarındaki Şehir'i anlatacaktım ama bu kuşlar beni rahat bırakmadı.
Sergimizi topladıktan sonra onları evimdeki uygun noktalara yerleştirmiş keyifle izleyi planlıyordum ama  işime  karışmaya başladılar..

Bulut'un çiftliğini yaparken içimden biraz daha büyük objeler çalışmak geliyordu.
Çalışmamda hem hayvan figürleri , hem de üzerinde biraz oynayabileceğim bir şeyler olsun istiyordum. Mimar Sinan 'lı olmamın da etkisiyle baykuşlardan bir başlayayım gerisi gelir diye düşündüm.

Öncelikle bu üç kardeşi çalışmaya başladım..




Baykuşlarımın ilk halleri hoşuma gitmişti. Fırından kazasız olarak çıktı. Sonrasında da  sırlamaya başladım. 
Sırlı pişirim sonrası ise ne yazık ki içlerinden birini elemek zorunda kaldım. En sevimli olduğunu düşündüğüm (alttaki fotoğrafta soldaki) baykuş fırından oldukça karanlık bir iş olarak çıktı.
İşte son halleri..



Bu baykuşlardan sonra ise biraz insansı özellikleri birazda fonksiyonelliği  olan baykuşlar çalışmak istedim.

Fonksiyonellik konusu hemen çözüldü, bu kadar büyük gözlerle aydınlatma elemanı olmaları gerekiyordu. İnsansı özelliklerini ise giysilerle verebilirdim diye düşündüm. Bay ve Bayan kuşum ise işte böyle ortaya çıktı.






Çalışmam bittiğinde onlara karşıdan baktıım ve  hepsini  teker teker sevdiğime karar verdim. Ama nedense içimden bir ses bayan kuşun yerinin diğerlerinden biraz daha farklı olduğunu söylüyor..

Not: Çalışmamda şamotlu çamur kullandım.Kullandığım sırlar ise Botz 9224 Aventurin, Botz 9543 Spiegelglasur. Ayrıca sırlamadığım bölümlerde demir ve bakır oksit kullandım.

No comments: