Monday, December 9, 2013

El Yapımı Çam Ağaçları



Yeni yıl faaliyetlerimizin ikincisi Çam Ağaçları
Yalnız bu sefer yapım ve fotoğraf çekiminde bana Ben 10 eşlik etti :)
( Ben malzemelerimizi hazırlarken, Ben 10'e büyükçe bir nar soydu babası.
Hem sağlıklı yaşam hem de faaliyetimizin selameti açısından.
Çünkü bu haftakiler biraz el oyalayacak. )




İlk olarak ince çubuklarımızı,
yani çam ağacımızın dallarını yeşile boyuyoruz




Sonra kalın olan çubuğun bir bölümünü yeşile, kalanını da kahverengiye boyuyoruz.
Ben 10'in en ciddiye aldığı bölümler bu "taşırılmaması" gereken bölümler oluyor :)




Çubuklarımızın boyası kuruyunca sıra yapıştırma işlemine geliyor




Dallar arasındaki mesafelere ve yapıştırıcı miktarına Ben 10 karar verdiğinden ağacımız pek düzgün olmasada,
bize ait olduğundan pek bir sahipleniliyor,
neşe içinde süsleyerek ilk ağacımızı tamamlıyoruz.




İkinci grup ağaçları polimer kilden yapıyoruz.
Ama siz fırınınızda pişirmek istemezseniz de,
kırtasiyelerden kolaylıkla bulabileceğiniz kendi kendine kuruyan çamurlardan da kullanabilirsiniz.




Polimer kil kullanacaklar için tavsiyem,
kili çalışmadan önce sıcak ortamda tutmanız ve ufaklıklara vermeden önce elinizle yumuşatmanız.
Çünkü onlar için çok sert ve çalışması zor bir malzeme.
Hatta birden fazla yapacaksanız bu ağaçlardan , önceden plakaları siz açın, hazır olsunlar.




Bizim işimiz uzun olduğundan, sabrımızı idareli kullandık ve 2 tane ağaç yaptık.




Sonra ağaçlarımıza minik parmakların izlerini çıkardık.
Bunlar ağacımızın süsleri olacak.




Evdeki çam ağacı kalıbım biraz küçük geldi bizim parmaklara.
Yeni yıl öncesi her yer çam ağacı kalıbı dolu, evde yoksa ve alacaksanız büyük bir kalıp almanızı öneririm.
Bu aktivitenin kaynağında bütün parmakların izleri kullanılmıştı ve büyüklü küçüklü çok sevimli duruyorlardı.




Ben parmak izlerinin dokusunun gözükmesini istediğimden hafif bir renk verdim pişirmeden önce.
Fırından çıkıp, soğuduktan sonrada simli yapıştırıcılarla süsledik.
Siz daha farklı şekillerde de süsleyebilirsiniz.
Bizim Ben 10 böyle istedi, ben de müdahale etmek istemedim :)




Gelelim 3. ağacımıza...
Bu ağacımız tebrik kartının ön kapağı olacaktı, kartın içine iyi dileklerimiz yazılacak, bizzat postaneye gidilerek büyüklerimize postalanacaktı.
Ama biz "son anda" kağıdı ikiye katlamak istemedik :)

"Hiç Ben 10'in eli o kadar küçük olur muymuş ama ?"




İlk olarak elimizi yeşile boyayıp, kağıdığımızın üzerine izini çıkarıyoruz.
Bulut ne zamandır bir yerlerini boyamadığından özlemiş olacak, elinin içini de dışını da aynı özenle boya :)




El izimiz kuruyunca gövdesini de ekledik.




Son olarak da ailecek severek kullandığımız renkli simlerle süsledik.
Kart olsaydı iyi olacaktı ama kısmet işte, poster oldu :)
Ben bu iki çalışmayı  çok sevdim . Çünkü her yıl tekrarlandığında çocukların büyümesinin izlenebildiği harika bir arşive dönüşecekler.
Ben Bulut bıkana kadar tekrarlama niyetindeyim...

 (Geçen yılki ağacımızı merak edenler için bir tık  )




Son ağacımızda tuvalet kağıdı rulolarından.
Ben malzemelerin fotoğrafını çekerken, Bulut kaç tane rulo boyayacağını hesaplıyordu.




İçi şişmiş olacak ki dürbün yapsak olmaz mı dedi :)




Ben "Olmaz" deyince de pazarlık başladı.
Bizim Ben 10 bir den Bulut'a dönüşüverdi, ben de cefakar anneye :)




Bulut 1 rulo boyayıp müsade istedi, ben de yola tek başıma devam ettim.
Fazla rulo biriktiremedik diye üzülüyordum ama isabet olmuş !
Siz de ağacı fazla büyük tutmayın derim.
Bu ufaklıklara güven olmuyor :)




Boyama işleminden sonra rulolarımızı  birbirine yapıştırıyoruz.
Kuruduktan sonra da gerekli rüşvetler verilerek , süsleme işlemi 2 kişi olarak tamamlıyoruz.




İyi Haftalar :))



1 comment:

Gulcin said...

ya daha cocuk ne yapsin resmen calisiyor yavrum :)
Super super super olmuslar :)