Monday, December 10, 2012

Daha işim bitmemiş bu yapraklarla..





Çantalarımın baskılarını aldıktan sonra elimde kalan bu kırmızı çanta ile ne yapsam diye düşünüyordum.
Sonra ya pinterestte, ya da izlediğim blogların birinde yapraklarla yapılan baskılar aklıma geldi.
Evde hem Bulut’la topladığımız yapraklar vardı , hem de yeni keşfim bu kumaş boyaları.
 (Geriye dönüp çok bulmaya çalışsam da nerede gördüğümü hatırlıyamıyorum bir türlü.
Gören duyan anımsayan olursa lütfen haber versin de linkini koyabileyim.)




Bunca zamandır nasıl atlamışım bu boyaları bilmiyorum. Kırtasiyeleri dolaşırken boyaların olduğu bölümlerde kendimi kaybediyorum resmen, o kadar güzel renkleri var ki.
Henüz hangi marka iyidir, ne gibi teknikleri var bilemiyorum ama başladım işte bir ucundan.





Aslında izleyeceğimiz  işlemler çok basit.
Kurutulmuş yapraklarımızın damarlı tarafını istediğimiz renklerde boyuyoruz.
Sonra kumaşımızın istediğimiz yerlerine bastırıyoruz.




 Ben sararmış hallerine bayıldığım çınar yapraklarını tercih ettim.
Ama yaptıktan sonra düşündüm de meşelerde çok sevimli olurmuş gibi geldi.




Baskı işlemlerimiz bitince  1 gün boyunca  kurumalarını bekliyoruz. Sonra kumaşı tersinden ütüleyerek renklerin sabitlenmesini sağlıyoruz.
Ben hazır hediye sezonu açılmışken diğer renkleri ve başka başka yaprakları da denemeyi planlıyorum.




Bu çekimleri ve baskıları yaparken tüm merakına rağmen yanımda “uslu uslu” bekleyen
Bulut’a teşekkür eder, herkese güzel bir hafta dilerim !
Bir de unutmadan yeni yıl çekilişimiz için son haftaya girmiş bulunuyoruz. Benden hatırlatması :) )





After i printed my tote bags, i thought what could i do with my last red bag.
Then i remembered leaf printing with dye which saw it on blog or pinterest. ( i could not remember where i saw it. If you recall/know it, please inform me and i’ll post it’s link )
D-yes are my new interest. There are lots of colours in stationaries.
I have not known  which is the best  and its technical side yet.
 Anyway, in our printing activity there are few easy steps.
First of all paint leaf’s  back side ( i prefer platanus leafs because of their shapes and textures)
Then press painted leafs to the fabric
Wait until they are dried ( 1 day)
And last iron the fabrics to be fixed prints
PS: I'd like to remind that last week for my new year giveaway ! The only thing you need to do to register on the following link.

4 comments:

cafenoHut said...

Nefis olmuş nefis... Bu sıralar ben de kumaş baskısı olayına takmış durumdayım, senin boyalar çok güzelmiş. Ben de pek acemiyim bu konuda, kırtasiyede ne varsa ondan aldım bir iki renk ama araştırmak gerek.
Soğan baskısı yapacağım dedim dedim yapamadım bir türlü.. Ama yapacağım söz:)

zeynep said...


Çok teşekkürler nohut, boyaların tonlarına ben de bayılıyorum ve alamadığım daha bir sürü renk var, kadıköy'den almıştım, karşıya geçersen aklında olsun :)
Soğan baskısını da hiç duymamıştım, nasıl çok merak ediyorum, umarım açmazsın arayı..:)

AslıASLI said...

Kesinlikle çok güzel olmuş. Benimde çok yapmak istediğim bir şey bu.
Çok beğendim ellerinize sağlık :)

zeynep said...

Çok teşekkürler Aslı, basit fakat çok keyifli, şiddetle tavsiye ederim, en kısa zamanda deneyin :)