Monday, October 1, 2012

Sokak Satıcıları...





Sizi bilmem ama ben bayılırım sokakta satılan şeylere, sokak satıcılarına…Almasam bile saatlerce inceleyebilirim tezgahları…Ne kadar karışıksa benim için o kadar makbuldur…dolaşır dururum tezgahın etrafında. Genelde satıcıları da enteresan tiplerdir, görmüş geçirmişlerdir. eğer vaktiniz varsa dinlemeye de değerdir anlattıkları :)




Vietnam sokak satıcıları konusunda bir cennetti benim için. Bir kere fotoğraf çekmenize bırakın kızmayı bayılıyorlar (her türlü işbirliğine hazırlar), ürün yelpazeleri çok geniş ve sektör sektör ayrılmışlar ve de en önemlisi hiç bir şey almasanız bile sizinle iletişime devam ediyorlar.  (Tabii ciddi ciddi bir şeyler alacaksanız da aman dikkat, bol sıfırlı paralarında biraz uyanık olmakta ve sıkı bir pazarlık yapmakta fayda var)


Benim favorilerimden seyyar “book exchange” büroları.
Bir kere okumadan satmıyorlar kitabı, yarısında beğenme iade et geri alıyorlar,
sen deniz-kum-güneş tatil yaparken onlar yanına kadar gelip her dilde hizmet veriyorlar,
daha ne olsun değil mi ?




bayıldığım diğer grupta çerezciler.
Mesela “iki” arkadaş oturuyorsunuz, denizi, gelen geçeni seyrediyorsunuz,laf arasında da bir şeyler atıştırmak istediniz, çağırıyorsunuz hemen en yakın çerezciyi (ki epey bir yakınlar birbirlerine), “göz kararı” alıyorsunuz istediğiniz çerezi, başlıyorsunuz yemeye
ve devam ediyorsunuZ “üç” kişi sohbete :) 




Hadi fındık fıstık “light” şeyler, bir de pahada hafif yükte ağır ürünler var.
Patates olsun, mısır olsun,alırken , pazarlık ederken dikkatli olmak gerekir :) 




Bir de bana çocukluğumu anımsatan satıcılar var.
Artık satılıyor mu bilmiyorum ama ilkokulda, ders çıkışında almaya bayılırdım bu pamuk şekerleri.
Sanırım bir şeyleri öğrenmek (katkı maddesi,hijyen..vs) hayatı epey sıkıcı kılıyor.




Tam olarak emin olmasam da
sanırım bazılarının da evlere,iş yerlerine servisi var :)
Merak edenler için güneş gözlüğü satıyor.





Başta da belirttiğim gibi her bir satıcı işini büyük bir ciddiyetle yapsada
ayrıca öne çıkanlarda oluyor :)
İşinin tüm sorumluluğunu omuzlarında hissetmek böyle bir şey !




Sahildeki satıcıları ise ayrı bir yazıya bırakıyorum.
Çünkü sattıkları da, bizzat kendileri de bunu hak ediyor !




Herkese İyi Haftalar…


1 comment:

chfashiontrend said...

ne güzel görseller çıkmış ortaya..
sevgiler

bu arada butiğim açıldı:)göz atmak isterseniz
http://chfashiontrendbutik.blogspot.com/