Tuesday, July 10, 2012

Rüzgar Tutkunları


Önce de bahsettiğim gibi geldiğimden beri gözüm motorsikletlerde
Hem ezilmemek hem de fotoğraflamak için :)
Vietnamlılar motorsikletlerini o kadar yaşamlarıyla bütünleştirleşmişler ki nereden başlamalı
bir türlü karar veremiyorum.




Günlük hayata dair her şey motorlara göre düzenlenmiş, biçimlenmiş, alt sektörlerini oluşturmuş.
Ben burada kaldığım sürece de eminim pek çok alt başlık daha bulacağım.
Şimdilik ben genel hal ve "gidiş"ten bahsedeyim.




Eminim  hayatımın bundan sonrasında bu kadar çok motoru bir arada göremem.
Sanırım ülkedeki motor sayısı nüfusa çok yakın.
İtiraf etmeli ki ilk başta insanı ürkütüyor bu yoğunluk ama kısa bir süre sonrada bir cesaret geliyor kendinizi atıveriyorsunuz caddelere rahatlıkla.
Bu cesaretinizde vietnamlıların motor kullanımındaki ustalıkları kadar hız limitlerinin ve kontrollerin de payı büyük.




İstanbul trafiğinden sonra hız limitlerine uyma konusunda takdiri hak ediyorlar.
Özellikte bu kadar sıcak bir coğrafyada insan biran önce gitmek, rüzgarda biraz olsun serinlemek ister  ama onlar saatte 50 km hızla yollarına sıcak ve emin adımlarla devam ediyorlar.
İlk zamanlar bindiğim araçlarda bayılmak üzereydim..yollar boş ve biz hep aynı hızla gidiyoruz...
tamam acelemiz yok ama insan İstanbul'dan sonra yadırgıyor, arkadan bir korna çalınsın, sellektör yakılsın, hiç olmadı bir bağırış istiyor ama nerede..
sonra bu hızla çok rahat fotoğraf çekebildiğimi fark ettim ve artık  hız limitlerini ve ağır ilerleyen trafiği çok sevdiğimi söyleyebilirim.



Hazır trafik kurallarının sanatsal  etkilerinden bahsetmişken
trafik ışıklarında harekete geçen yüzlerce motor da son derece görülmeye değer...
Bunun üzerine ayrıca çalışmak istiyorum şimdilik sadece vurgulamış olayım.

...................

Gelelim motorların taşıma kapasitesine.
İşte şaşıracağınız bir diğer konuda bu.
Bir motora kaç kişi biner, neler taşıyabilir ve üzerinde hareket ve park halinde neler yapılır
gibi basit sorulara emin olun ki yanlış cevap vereceksiniz.


Bir kere bu bir aile aracı en azından 4 kişi görmeye alışmak gerekiyor.
Genel yerleşim düzeni şöyle; her yetişkin önüne bir çocuk alıyor. Çocuk ayakta durabilecek , görüş ve dengeyi bozmayacak büyüklükte ise ayakta duruyor. Aksi halde yetişkinlerin kolları arasında oturuyor.Sonuçta hiç bir emniyet kemeri anne baba kollarından daha emniyetli olamaz !
Eğer hamile bir bayansanız gene göbeğinizi dengeyi bozmayacak şekilde ayarlanarak yan oturuyorsunuz. Bu pozisyon abiye kıyafetli bayanlarca da akşam saatlerinde oldukça tercih ediliyor :)
Seyir halinde neler yapılabilir derseniz de aklınıza gelen her şeyi yapabiliyorlar. Aklınıza gelmeyini de ben söyliyeyim, mesela bebek emzirebiliyorlar. Özel hayata saygıdan dolayı tahmin edeceğiniz gibi bu sahnenin fotoğrafını çekmedim !
Seyir halinde yapılan pek çok şeye artık şaşırmayı bırakıp alışsam da, önünü görmeden bu trafikte nasıl ilerlenebilir, bu nasıl bir iç güdüdür hala kavramış değilim.




Kavrayamadığım diğer bir konu da tüm günü motor üzerinde geçen bu insanların gene motor üzerinde dinlenmeyi tercih etmeleri ve bu esnada nasıl olupta düşmedikleri.
Genci yaşlısı bu konuda çok başarılı !
Bu kareleri çekerken hep acele ettim. Düşerlerse hava da yakalayabilir miyim, yakalarsam amma da fiyakalı bir kadraj olur diye içimden çok geçirdim.
Ama sanırım daha çok beklemem gerekir, sayıklayanı, horlayanı gördüm de düşeni hiç görmedim :)


Başta da bahsettiğim gibi konu uzadıkça uzayacak...
En iyisi anlatmaya en "baş"ından başlamalı
bir sonraki yazı konusu da kasklar olsun :)




Geç oldu biraz ama
Herkese iyi haftalar :)

.............

As mentioned before I have been monitoring motorcycles since i came to Vietnam for both to cross streets and to take their photos.
Therefore Motorcycles integrated to their lives very much i could not decide from where i should start
Everything related to their daily life organize for motorcycles and i am sure i will  find more other sub-titles  about them during my days in Vietnam
Let’s start with general pictures of motorcycles.
I don’t think that  I will have chance to see so many motorcycles together  after  Vietnam. I think the population of the almost equals to quantity of motorcycles. First the density of motors scared you but after short time you become more brave  to across streets. Your courages depend on two things ; one of them is Vietnaamese’s driving ability and the other is traffic controls and strict speed limits which is only 50 km/hour
After Istanbul’s traffic, i found this speed limits really boring. Since i am able to take photo from inside of car easily and smoothly, i like all limits and this slow tranportation J
I also want to emphasize how amazing hundreds of motorcyles start to move at traffic lights .it is really worth to see.
The other suprising thing is carrying capacity of motorcycles!
How many people can a motorcycle carry ? What kind of things can Vietnamese do on motorcycle?
For sure that your answer will not be true or enough .
Firstly please do not forget that it is the family vehicle which can carry at least four people.
Generally each child stand in frond of an adult and adults’s  arms act as a seat belt.
Prengnant women sit on the side of motorcyle and adjust their belly not to disturb the balance. This sitting position is also preferred by stylishly dressed women.
If we mention what a Vietnamese can do on a motorcyle..they can do anything you can imagine, even breastfeed to baby while they are moving.
Although i used to see lots of thing , i can not still understand how they can move without seeing
Another issue which i can not understand is preference of Vietnamese for resting. Although they stand on motorcycle during all day, they prefer to sleep on their motorcycles.They can do it easily and they all young or elder are very successfull. I’ve seen talking in dream, snoring but i’ve not seen one falling down yet.
As I mentioned the subject is very complicated. I think it is best to start from head

The helmets will be the subject of next post :)

Although today is Tuesday, wishing you a nice week !

2 comments:

Koosje Koene said...

What a great subject for your photos! The never ending stream of motorcycles is really amazing in Vienamese cities, it's great how you caught that in the pictures. This is a wonderful collection of pictures!

Gulcin said...

Hindistan da boyleydi Zeynep orayi hatirlatti bana. Hollanda da bunlarin yerini bisikletler aliyor. Bana da urkutucu geliyor nedense hee cocuklari iki tekerlekli bir seyin ustunde kucakta tasimak yok yok urkutucu sahiden. Harika anlatmissin gormus kadar oldum sevgiler