Friday, June 8, 2012

mangosteen nam-ı diğer "elleme oğlum"


Yoğun istek üzerine…
tropikal meyvelerimizin içini çekmeye başladım.
işte ilk sırada daha önce bahsettiğim
mangosteen
nam-ı diğer
“elleme oğlum” :) 




ben bu meyvenin üst kısmına bayılıyorum.
sanki biri üzerilerine tek tek yapıştırmış çiçekleri..




ve içini merak edenler için
perde açılıyooooor….




dış kabuğu odunumsu
hatta bazılarını bıçakla kesmek oldukça zor
ben üzeri yeşil olanları seçmiştim fotoğraflarda renk  olsun diye,
farkında olmadan tazelerini almışım :)
arada güzel durur diye aldığım koyu renkler ise tamamen
manavların kakalamaya çalışacağı cinsten




içindeki yenen kısım
sarımsağa benziyor görüntü olarak, diş diş
ama kokusu başka
insanı rahatsız etmiyor




iç kısmı kabuktan ayırdıktan sonra iş oldukça zor.
mesela benim bu soyduğum beşinci meyve
o kadar kaygan ki elimden hepsi fırladı gitti.
mesela evde kedi-köpek besliyorsanız süper,
siz soymaya başlayın, onlar havada kapsın iç kısmını.
kedi-köpek beslemiyorsanız, küçük çocuğunuzda aynı işi görür.
çocukta tek sorun yakaladığını geri getirmemesi :) )




işte böyle..
tadı nasıl derseniz, ben de pek iz bırakmadı..
tatlımsı ve sulu falan ama pek sevmedim galiba..
dragon fruit ve “saçaklı”dan sonra şansı yok bizim evde
onlarda çok yakında
burada..




Yapımda ve yayında emeği geçen herkese teşekkür eder
iyi tatiller dilerim :) 





 ...............
i decided to  take insides of tropical fruits’s photos due to my followers and friends demands and i am starting with mangosteen which was calleddo not touch my son ” by me (because when i was buying these fruit, my son Bulut had touched every fruit which made me crazy..so i gave these fruit this name :))
firstly, I love the tops of the fruits
(they seem like somebody sticked the flowers on  fruits )
it’s outer shell is woody
even to cut some of them are very difficult  with a knife
i chose the green ones to take colourful photograps
meanwhile  i got freshest without being aware
inside of the fruit seems like a garlic but smells is different
it’s very difficult  to  separate the inside of the shell which is very slippery.
It would be good idea doing this job together with a dog or cat who can catch the jumped fruits
if i mention its taste, Although it is sweet and juicy, i dont like it very much.
i think it has no chance in our home if we compare it with dragon fruit…
……
wishing you a happy weekend :)

No comments: